about_banner

מחלקת משאבי אנוש

מה אנחנו עושים היום, כדי שהמחר יהיה ירוק יותר?

מה אנחנו עושים היום, כדי שהמחר יהיה ירוק יותר?

האנושות מתמודדת עם שינויי אקלים וצורך גובר במשאבי טבע אל מול גידול האוכלוסייה. חדשנות טכנולוגית היא המפתח להתמודדות עם אתגרים אלו ובעולם, כמו גם אצלנו, מושקעים מאמצים בהאצה של פריצות דרך מדעיות וביישומן בפתרונות מעשיים.

בשנים האחרונות הטכניון שם ליעד את קידום הנושא באמצעות הקמת חזית הקיימות בהובלתו של פרופ' אבנר רוטשילד.

כחלק מיעד זה, T3 – זרוע המסחור של הטכניון וחלק ממוסד הטכניון, פועלת לקידום חדשנות טכנולוגית המפותחת במעבדות המחקר בטכניון וליישומה בתעשייה. פעילות המסחור כוללת הקמת חברות ומחקר עם התעשיה במגוון רחב של טכנולוגיות עמוקות בתחומי המים, מזון, חקלאות, אנרגיה אקלים וסביבה.

"אנחנו מקימים מידי שנה כ-15 חברות חדשות בטכניון, ויש לנו מעל 150 חברות פעילות.

תחום הקיימות מצוי בצמיחה ולטכניון יש תפקיד מרכזי ביצירת חדשנות המשיקה לליבת המומחיות של המחקר בקמפוס. השילוב של מצוינות מדעית עם ההובלה מסחרית מתבטא בהיקף גדל של חברות טכניוניות בתחום", מציינת רונה סמלר, מנהלת היחידה ומנכ"לית חברת AMIT. לדבריה, "כיום ישנן 18 חברות בתחום האקלים והסביבה. בשנה שעברה הקמנו שלוש חברות ובשנה הנוכחית צפוי מספר כפול של חברות בתחום".

בין החברות המובילות ניתן למצוא את QD SOL המפתחת אנרגיה ירוקה, יעילה וחסכונית המאפשרת ייצור של מימן "ירוק" באמצעות לוחות סולאריים הקולטים את אור השמש ועושים שימוש באנרגיה הזו על מנת להפריד מימן ממים. החברה הוקמה על בסיס הטכנולוגיה של פרופ' לילך עמירב מהפקולטה לכימיה ע"ש שוליך.

חברה מרתקת נוספת היא H2OLL המספקת מקורות מים חלופיים מהאוויר, שתעניק מים נקיים לקהילות מבודדות הרחוקות ממקורות מים, שפיתחו פרופ' דוד ברודאי ופרופ' ערן פרידלר מהפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית.

גאים להיות חלק מהמהפכה הירוקה!

© All rights reserved to Technion R&D Foundation